Wednesday, January 20, 2010

JAUHARI HATI - Imias Farhani


Penulis: Imias Farhani
Penerbit : Kaki Novel

Menemani Pergilah Air Mata pada Januari ini adalah novel Jauhari Hatiku yang bisa meruntun jiwa anda!!!


Nur Farisa Othman… gadis yang hidup di pinggir kota. Berwajah cantik menawan, serta penuh dengan sopan santun membuatkan ramai lelaki ingin mendampinginya. Namun ditolak dengan alasan ingin menumpukan perhatian pada pelajaran.

Ketika Farisa bekerja di syarikat terkemuka negara, dia bertemu dengan Daniel McCormick (duda beranak satu), anak kepada Micheal McCormick iaitu pengerusi syarikat berkenaan. Hubungan staf dan bos yang terjalin di antara mereka membibitkan rasa cinta di hati Daniel. Namun perasaan itu dikekang demi bersikap profesional.

Di dalam kekalutan membesarkan Samantha, Daniel menyerahkan tanggungjawab menjaga anaknya kepada Farisa. Anak kecil yang comel itu telah menjadi penyambung kasih di antara mereka berdua. Bibit cinta terus mekar dalam diam.

Kemunculan semula Angela yang menuntut hak penjagaan terhadap Samantha telah membuatkan hidup Daniel kucar-kacir sekali gus menjarakkan Farisa dari dirinya. Lebih memburukkan keadaan apabila keluarga Daniel tidak merestui hasrat hatinya untuk bersama Farisa kerana darjat dan agama. Dalam keterpaksaan, Daniel bertunang dengan Reeta, anak kepada rakan baik juga doktor peribadi keluarganya itu.

Jauh di sudut hati Farisa, dia sangat mencintai Daniel. Namun, dia tidak mahu merosakkan kebahagiaan mereka yang disayangi jika mereka tahu dia tidak akan hidup lama. Pertunangan Daniel dengan Reeta sangat mengecewakan Farisa, lantas lamaran Rafiq diterima. Hati Farisa sekali lagi hancur tatkala Rafiq memungkiri janji apabila keluarganya mengetahui Farisa tidak akan hidup lama.

Pelbagai onak dan duri kehidupan harus ditempuhi oleh Daniel dan Farisa untuk terus berada di samping orang tersayang. Namun… berjayakah Farisa bertarung nyawa dengan kesakitannya itu untuk bersama dengan jauhari hatinya?

Credit to :- KakiNovel
__________________________________________________________

Apa Kata CN:

CN pun akan dpatkn novel ni insyaAllah nextweek akan cari..baca sinopsis nmpak mcam mnarik n hopefully she did it..nnti dah dapat, bace n then CN bleh buat review ya!!!Go n Grab!!

0 comments:

Post a Comment

 

De' CINTA NOVELLA © 2008. Design By: SkinCorner